donderdag 14 mei 2020

Kijkje achter de schermen bij de Cuyperstrap

Hilde Postma

Veel lezers vragen hoe het toch met de Cuyperstrap is. De roltrap is inmiddels geïnstalleerd en de gemeente Amsterdam en de Vervoerregio hopen dat als de wereld weer ‘normaal’ draait je via de Cuyperstrap in de centrale hal naar de metro kunt. Voor nu een kijkje achter de schermen.

We hopen dat als de wereld weer 'normaal' draait, je via de #Cuyperstrap in de centrale stationshal naar de metro kan. 🎥 Voor nu alvast een kijkje achter de schermen! #projectentree

Geplaatst door Stadsdeel Centrum Amsterdam op Dinsdag 21 april 2020

Projectleider Dries van Heusden zei al eerder tegen wijnemenjemee.nl: ‘Ook als de Cuyperstrap helemaal af is, duurt het nog even voor hij echt gebruikt kan worden. We moeten daarvoor nog een aantal stappen nemen. Het gaat daarbij vooral om veiligheid: wij moeten kunnen aantonen dat de trap veilig is voor de reiziger. Dat soort zaken kun je niet overhaast doen. Dat vergt tijd, en daarbij zijn wij weer afhankelijk van andere partijen.’

Volg het nieuws over de Cuyperstrap ook op https://www.amsterdam.nl/projecten/entree-vernieuwing/deelprojecten/cuyperstrap/

Heeft u vragen? Stel ze hier.

22 mei 2020 | 09:06

Han Schomakers

Het filmpje van de Cuyperstrap start niet op…!

18 mei 2020 | 08:54

BAKEMONO

Kijken of ik met deze trap wel mijn krappe aansluiting haal op mijn trein

17 mei 2020 | 10:28

Rob

Waarom z’n oude foto? De trap is namelijk helemaal klaar van beide kanten ziet het er erg netjes uit. Dus een foto, zoals het nu is snijdt meer hout. Dat er nog wat getest moet worden prima natuurlijk.

17 mei 2020 | 08:26

Ronald

Het is helaas niet zo simpel als alleen cookies weigeren. Facebook gebruikt allerlei truken om je te volgen en profileren. En die gegevens worden vervolgens verkocht aan partijen die de democratie ondermijnen. Daarom zouden overheden weg moeten blijven van Facebook. En gezien die ernst besloot ik om deze reacties te plaatsen, ondanks dat het niets met het onderwerp te maken heeft.

15 mei 2020 | 16:26

Thomas

Ik neem aan dat die trap inmiddels wel is gekeurd of wat het veiligheidsverhaal precies moest inhouden, maar dat hij nog even dicht blijft vanwege de Covid? Zit er voor de werkzaamheden aan het station een voordeel aan het dichthouden van de trap, of scheelt het bij het openen en sluiten van alle toegangen elke ochtend en avond…? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

15 mei 2020 | 15:03

Hilde Postma

Beste Johan, Ronald en Anoniem,

Het is per browser verschillend. Met Chrome kun je het gewoon zien, zonder dat je FB hoeft te openen of toestemming voor cookies geeft. Ik zag het zelf zo, en realiseerde me niet dat het met andere browsers anders kon zijn. Deze link hebben wij van de gemeente gekregen; ik kijk er na het weekend nog even naar,

groet Hilde

15 mei 2020 | 14:57

johan siemons

ik lees dat twee volgers moeite hebben met facebook . zou ik ook hebben . ben nl. geen gebruiker . makkelijk zat . maar…ik kan gewoon “voortgang cuypers….” aanklikken en kijk gewoon zonder toestemming te geven voor cookies . hoe kan dat nou ?

15 mei 2020 | 10:22

Anoniem

Op mijn iPad werkt de video niet.

14 mei 2020 | 19:03

Ronald

Helemaal eens met ‘anoniem’. De overheid zou privacyvriendelijke websites moeten gebruiken voor publieksinformatie. En zeker geen facebook! Dus bekijk ik dat filmpje (helaas) niet.

14 mei 2020 | 15:56

anoniem