Afbeelding
maandag 5 november 2018

Deelfiets FlickBike geïntroduceerd in Zaanstad

Renske van Bers

Vorige week stonden ze er dan, verspreid over 20 bus- en treinhaltes in Zaanstad: de FlickBike. Waarom het even duurde voordat dit deelfietsen-initiatief van start ging en waarom het in eerste instantie om een pilot van een jaar gaat, vertellen oprichter van FlickBike Vikenti Kumanikin en verkeerskundige Kees Rotteveel van gemeente Zaanstad.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

23 november 2018 | 20:47

Bram Nieuwstraten, Vervoerregio Amsterdam

@Jan Visser, Vervoerregio en gemeente Zaanstad hebben zich in de voorbereiding hiervan vrij uitgebreid laten adviseren door onder andere de mensen achter Velo Antwerpen. Verschil hierbij is dit een moderner systeem is. Overigens is het systeem Velo daar nog niet over de gemeentegrenzen van de Stad Antwerpen beschikbaar.

21 november 2018 | 23:44

Jan Visser

Blijkbaar moet een iedere gemeente het wiel opnieuw uitvinden. Tevens iets voor ons geweldige landje. Misschien eens naar de buren gaan, bijv Antwerpen waar het Velo systeem draait. 

12 november 2018 | 15:37

j.siemons

@Bram Nieuwstraten, Vervoerregio Amsterdam / krijgt de volger ook uw gezicht te zien ? nèt als bij de andere volgers . dan begrijp ik in één keer met een “official” te maken te hebben . dank u bij voorbaat 🙂

12 november 2018 | 15:03

Bram Nieuwstraten, Vervoerregio Amsterdam

@Tim, Flickbike zorgt ervoor dat de fietsen terugkomen op de aangewezen locaties. In de overeenkomst zit een beschikbaarheidsgarantie.

De proef is daarnaast qua omvang onvergelijkbaar met wat er in 2017 in Amsterdam (zonder samenwerking met de gemeente) plaatsvond.

8 november 2018 | 09:04

Klaasje

Is het ook zo ingesteld dat je niet 5 meter naast een daarvoor bedoeld vak je fiets kan inleveren? Anders staat de fietsen straks overal behalve in het daarvoor bedoeld vak.

8 november 2018 | 00:12

Tim

Gaan we het weer proberen na de falende deelfietsen van de afgelopen jaren?

Hoe gaan ze dit voorkomen dat deze fietsen niet overal gedumpt worden?

5 november 2018 | 19:33

Herman

Krijgt de gebruiker ook een gratis film bij iedere fietshuur? De naam suggereert dat.

6 november 2018 | 14:43

Renske van Bers

@Herman, haha, dat zou wel leuk zijn!

Wil je dit bericht delen?