Afbeelding
donderdag 5 juli 2018

Waarom Connexxion niet stopt bij station Noorderpark

Renske van Bers

De meeste reacties die het nieuwe lijnennet betreffen gaan over de (extra) overstap op de Noord/Zuidlijn, maar als het over de Connexxion-lijnen 391 en 394 gaat, dan gaat het juist om het ontbreken van een Noord/Zuidlijn-halte. Volgers vragen zich af waarom de bus uit Zaanstad niet stopt bij Noorderpark. Herman Brüheim van de Vervoerregio licht toe.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

31 augustus 2018 | 15:10

Anoniem

Jammer dat hiervoor gekozen is. Overstappen op CS ipv Noorderpark kost rustig 14 minuten extra.

6 juli 2018 | 16:16

j.siemons

renske ,

het rode potloodje aan de recheterkant ( voor de reacties ) werkt op gezette momenten niet . dit was vanmorgen ook bij duco bekend . die pakte toen zijn bacho-sleutel en ging aan het sleutelen . en toen….?

6 juli 2018 | 17:18

Renske van Bers

@J. siemons, hij is nog aan het sleutelen…

5 juli 2018 | 23:31

Herman (niet Brüheim!)

Gaat er niet overdag elke 5-10 minuten al een trein van Zaandam naar CS? Dat duurt maar 12 minuten. Waarom is het dan nog steeds zo belangrijk dat deze bussen naar CS gaan? Wie moeten er allemaal per se OP Centraal zijn? Mensen die voor de NS werken? Maar pakken die niet juist de trein? 🙂

Je zou denken dat de vervoersregio het toch al overdrukke CS probeert te ontzien, maar nee hoor! Laten we naast de treinreizigers ook nog eens allemaal mensen met de bus door een tunnel naar een druk treinstation laten reizen…

Misschien is het veel handiger als die bussen gewoon via Noorderpark naar Nieuwendam doorrijden. Dan heeft de meerderheid van Noord er nog iets aan, namelijk een snelle oost-westverbinding.

6 juli 2018 | 15:20

Renske van Bers

@Herman, het gros van de bussen en ook een aantal trams stopt juist niet meer op CS. Zie dit artikel. Groet, Renske

8 juli 2018 | 03:03

Herman

@RENSKE VAN BERS, METRO EN TRAM – Je ziet mij als het goed is ook nergens beweren van wel, Renske. En dat artikel heb ik gelezen (en op gereageerd). Het gaat mij nou juist om de details, zoals de hierboven besproken buslijnen. Bussen zouden mijns inziens alleen bij een metrostoring door moeten rijden naar CS of Buiksloterwegveer.

5 juli 2018 | 20:44

Manfred

Ik vind dit juist prima, waarom overstappen voor 1 halte, kost alleen maar extra tijd. Dus ik ben er blij mee dat de 394 nog naar CS blijft rijden. Ik hoop dat dit dit ook lang zo blijft, maar ben wel bang dat de plannen anders zijn.

6 juli 2018 | 11:34

Robert

Bovendien, gaan Connexxion en EBS de halte IJ-tunnel bedienen.

10 juli 2018 | 17:47

Henk

Ja en omdat Connexxion de halte IJ-tunnel gaat bedienen, waar ik altijd uitstap. Zou ik ook graag zien dat deze een halte krijgen bij noorderpark, want ik wil helemaal niet naar het Centraal station.

5 juli 2018 | 13:43

J.p.jansen

Nog even,
Het spijt me van de harde woorden.
Maar ik ben toch vanaf het begin en al de tegenslagen altijd heel erg voor de Noord-Zuidlijn geweest.
Heb ook niets tegen die metro, maar wel tegen hoe we nu gepakt worden door GVB lijnen en haltes weg te halen.
Dat plan is altijd verzwegen tot nu.
Dat is oneerlijk.
Eerleke inspraak was er niet, hoor ik aan alle kanten.
Daarom ben ik nu heel boos.
Als invalide is mijn halte weggehaald, moet voortaan dus met de auto.
Fijn hoor.

5 juli 2018 | 15:12

Edwin

Volgens mij gaat dit artikel over het niet toevoegen van een halte, niet over het weghalen van een halte.

Maar daarnaast: het blijft zo dat twee verschillende effecten door elkaar gegooid worden, namelijk enerzijds de oplevering en in werking treding van de Noordzuidlijn en anderzijds de aanpassing aan het OV als gevolg van bezuinigingen van het Rijk. Nu worden de effecten van de bezuiniging gezien als het gevolg van de Noordzuidlijn, wat incorrect is.

5 juli 2018 | 18:56

Reaguurderzondernaam

Dat blijkt nergens uit en mocht hetgeen u benoemd waar zijn dan zou dat betekenen dat GVB dat onvoldoende communiceert. Afgezien van het feit dat het communicatief gezien sowieso al niet van een lijen dakje gaat.

5 juli 2018 | 20:53

trolly

Het vergt inderdaad enige inspanning om de scheidslijn tussen beide zaken te trekken. Dat hoeft gelukkig ook niet, want je kan hier zonder enig inzicht van alles roepen.

6 juli 2018 | 15:25

Renske van Bers

@Edwin, dank voor deze toevoeging. Groet, Renske

5 juli 2018 | 13:34

J.p.jansen

Het komt er op neer dat we liever klanten laten staan om sneller van a naar b te rijden.
Nu starten ze een studie, die onduidelijk lang duurt.
Heel slim, wachten tot klanten het vergeten zijn.
GVB doet dat net zo.
De helft van de lijnen weg in Amsterdam om de Noord-Zuidlijn af te dwingen.
Connexion doet dat ook dus.
Maar dus allemaal bedacht door de lijnenplanvisie.
Nou visie hebben ze in elk geval niet.
1 ding was het plan.
Alles mag om mensen in die Noord-Zuidlijn te dwingen.
Tram en buslijnen opheffen en haltes opheffen.
Omdat de rit anders te lang duurt !
Wat een onzin, het gaat erom een rit te maken om veel klanten mee te nemen, niet om klanten te laten staan.
Dat heet openbaar vervoer.
Een heel slechte zaak van een stel pennelikkers.

6 juli 2018 | 11:37

Robert

De enige CXX-lijn aan de noordkant die wordt ingekort is lijn 392. Voor de verbinding naar het Centraal Station heb je twee overstapmogelijkheden, bij De Vlinder of bij Station Noord.

5 juli 2018 | 12:58

anoniem

Tja, dit had je twintig jaar geleden ook kunnen bedenken. Dan waren die aanpassingen aan de infrastructuur allang klaar geweest.

Wil je dit bericht delen?