Afbeelding
dinsdag 19 juni 2018

GVB komt naar u toe om uw reisvragen te beantwoorden

Renske van Bers

Veel volgers die deze site bezoeken hebben specifieke vragen over hun reis zoals die er vanaf 22 juli uitziet. Daarom wijzen we u graag op de informatietour van GVB die deze maand in Amsterdam van start is gegaan.

Op 22 juli gaat de nieuwe dienstregeling in én gaat de Noord/Zuidlijn rijden. Hiermee breken nieuwe tijden aan voor Amsterdam en omstreken. Een feestelijk moment maar het betekent ook dat veel routes veranderen. Om het de reizigers zo makkelijk mogelijk te maken, is GVB de komende periode in verschillende buurten in Amsterdam te vinden. Voor al uw reizigersvragen kunt u dan bij de servicemedewerkers terecht.

Persoonlijk antwoord

GVB is gedurende een periode van ongeveer 5 weken te vinden in seniorencomplexen, lokale buurtmarkten en bij buurthuizen in alle stadsdelen die Amsterdam rijk is. Per bijeenkomst zijn er steeds twee GVB-medewerkers aanwezig om uw vragen persoonlijk te beantwoorden.

Bezoekschema

Op deze webpagina vindt u het bezoekschema met de locaties en tijden. Let op: er kunnen nog wijzigingen zijn in dit schema. Controleer daarom altijd kort van tevoren dit overzicht op de site van GVB voor de laatste informatie.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

3 juli 2018 | 12:04

John Geelof

Renske – Koene
9292 laat mensen uit Zaandam (lijn 391) overstappen op het Mosveld om de NZ-lijn te nemen.
Bus 391 rijdt echter gewoon door naar het C.S. busstation.
Daar stap je over op de NZ-lijn naar akte De Pijp (voor de Albert Cuijpmarkt)
Of je reist gezellig bovengronds met tramlijn 24.

3 juli 2018 | 08:44

koene

hoe en waar stap ik op/uit, de noord/zuid lijn als ik van af kepplerstraat zaandam naar de albert cuypmarkt wil met mijn man

3 juli 2018 | 10:47

Renske van Bers

@Koene, het best kunt u even kijken op 9292. Groet, Renske

22 juni 2018 | 19:11

Appareo

@Renske van Bers, Metro en Tram Ik heb een vraag. Uit pure nieuwsgierigheid: brengen jullie de uitgevers van reisgidsen en Google Maps e.d. ook op de hoogte van de Noord/Zuidlijn en de hele vernieuwing van het overige OV-netwerk? Hoe werkt zoiets eigenlijk? Vragen bedrijven als Google en uitgevers dat aan jullie? Zodat ook de toeristen straks op de hoogte zijn…

25 juni 2018 | 11:40

Renske van Bers

@appareo, Google maps wel iig! Althans niet wij, maar GVB. Groet, Renske

26 juni 2018 | 10:41

Herman

Heb je de kleine M’s nog niet gezien op Google Maps? Die staan er al zeker een week op. Echt je route plannen met datum 22 juli of later zou ik voorlopig even met de GVB-app doen, want Maps is wat dat betreft nog een chaos.

26 juni 2018 | 11:02

Renske van Bers

@Herman, dat had ik inderdaad nog niet gezien 🙂 9292 is wel sinds dit weekend compleet zodat je nu hier ook je hele reis kunt plannen. Groet, Renske

20 juni 2018 | 09:15

j.siemons

geachte heer meeuwenberg ,

ja , er zal sprake zijn van cold turkey ! advies ; probeer straks volger te worden van “ijbaan” . als dit tenminste vergunningen krijgt van de gemeenteraad/b-meester en wethouders . dan kan het echt wel interessant worden . kijk maar op de website . als u de url niet weet 🙂 gebruik google voor het resultaat 🙂 🙂 !

20 juni 2018 | 00:43

Jan.Meeuwenberg

Wat ik me afvraag is wat voor verstoringen er zich nog kunnen voordoen?
Hoeveel ritjes zijn er tot nu toe al niet gemaakt? Wat de hardware betreft zal het nu wel goed zitten, de wissels zullen ook wel grondig zijn getest, de installaties die actief moeten worden bij calamiteiten zullen ook wel grondig getest zijn, maar je kan niet alles voor 100 procent garanderen natuurlijk!.Wat ik me wel kan voorstellen is dat er met de reisinformatie nog wel eens het een en ander bijgesteld moet worden (de software) 22Juli zal echt een spannende dag zijn, 21 Juli al natuurlijk, als er horde veel mensen (gratis) kunnen reizen, waar echt veel mensen op zullen afkomen.Ik ben benieuwd, SPANNEND!!!
Een mijlpaal voor het openbaar vervoer van Amsterdam, dat we dit nog kunnen meemaken.
Wat zullen de vele echte volgers die vanaf het begin deze site van de bouw hebben gevolg de bouw van dit mooie project gaan missen.

19 juni 2018 | 20:46

Mathieu

Beste Renske,

Ik lees vandaag een stukje over noord zuid lijn op de nh app waarin de bus vervoerders zich zorgen maken om eventuele uitval van de nieuwe metro lijn. GVB reageert dat de lijn kans heeft om verstoringen die kunnen variëren van enkele uren tot enkele weken of maanden. Heb jij enig idee waarom GVB er nu al vanuit gaat dat de lijn enkele weken of maanden gestremd zou kunnen raken?

Groeten van Mathieu

20 juni 2018 | 12:51

Renske van Bers

@Mathieu, er is natuurlijk uitgebreid getest met testreizigers en ook de metro’s zelf hebben heel veel ritten gemaakt, maar het is nog even afwachten hoe de Noord/Zuidlijn het in het ‘echt’doet. Uiteraard hoopt iedereen dat het meteen helemaal goed gaat, maar GVB moet zich neittemin voorbereiden op het tegendeel. In dit artikel kunt u hier wat meer over lezen. Groet, Renske

19 juni 2018 | 11:34

johan siemons

tijmen ,

welke overheid ook…landelijk , provinciaal of plaatselijk . geen van allen gaat erg handig met ict om . er wordt véél te makkelijk over gedacht . het is een VAK geworden !

19 juni 2018 | 12:20

Renske van Bers

@Johan, de juiste links staan gewoon in het artikel… Groet, Renske

19 juni 2018 | 09:32

Tijmen Stam

Hoi, de links in het artikel leiden naar het algemene informatieoverzicht van GVB, niet naar de infotourpagina.

19 juni 2018 | 12:19

Renske van Bers

@Tijmen, jawel, je moet gewoon even naar beneden scrollen 🙂 Groet, Renske

19 juni 2018 | 12:45

trolly

Helaas, Renske, beide links leiden ook hier naar deze pagina: https://over.gvb.nl/nieuws/nieuwe-dienstregeling
Scrollen biedt geen soelaas.

19 juni 2018 | 12:48

Renske van Bers

@Trolly, dat is heel raar: als ik op de links in mijn artikel klik – en ook op jouw link – zie ik onderaan deze pagina een overzicht te zien met het tijdsschema van de infomarkt…

19 juni 2018 | 14:09

trolly

@RvB,M&T: Natuurlijk direct alle links weer geprobeerd, doch zonder het gewenste resultaat. Help! Is mijn iPad nu ziek, of gaat het mis bij het GVB?

19 juni 2018 | 14:15

n-evo

Hier doet de website het gewoon. Op zowel m’n MacBook Pro als iPhone. Zie screen shot. Als je naar beneden scrolt krijg ik netjes een lijst met locaties, datums en tijden.

http://imageupload.co.uk/images/2018/06/19/ScreenShot2018-06-19at14.20.27.png

Wil je dit bericht delen?