Afbeelding
donderdag 15 november 2018

Tarieven openbaar vervoer stijgen in 2019

Renske van Bers

Het dagelijks bestuur van de Vervoerregio Amsterdam heeft de OV-tarieven voor 2019 in de concessiegebieden Amsterdam, Amstelland-Meerlanden, Zaanstreek en Waterland vastgesteld. De verhoging van het lage BTW-tarief van 6% naar 9% zorgt voor een grotere stijging van de tarieven dan voorgaande jaren.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

3 maart 2019 | 11:00

j.siemons

@Alain……ik buig het hoofd voor zoveel betoonde wijsheid 🙂

3 maart 2019 | 10:50

Alain

@j.siemons
Maar j. toch…Eindhoven staat bij Amsterdammers toch gewoon bekend als Amsterdam Technology City? Of in deze dagen Amsterdam Light Bulb Hole? Helga’s vraag hier is dus geheel legitiem.

3 maart 2019 | 10:19

j.siemons

@Helga……..geachte helga . ik begrijp zomaar dat jouw vraag uit brabant komt . ondanks de uit luiheid geboren haast en afkortingen lees ik dat . weet je dat je een vraag stelde aan volgers van amsterdam en omstreken ? en denk je dan dat die weten hoe het in brabant gaat ?
ik nodig je bij deze uit wat beter na te denken vóór je iets vraagt .
warme groet van een noordhollander .

2 maart 2019 | 17:37

Helga

Wat kost een dagrit van woensel xl na station in Ehv met een ov kaart 

4 maart 2019 | 11:41

Renske van Bers

@Helga, dit kunt u het best even bekijken op 9292.nl. Groet, Renske

7 januari 2019 | 14:16

Tim

Wel een mooie aanbieding van de kruidvat, helaas gemist.

7 januari 2019 | 11:53

n-evo

@Metrofan. Helaas stijgen de tarieven meer dan die 3%.

5 januari 2019 | 17:00

Metrofan.

@marcel: Goh’ ik wist niet dat de btw verhoging de schuld is van Amsterdam, dat is toch in Den Haag bedacht? ja veel wordt nu 3 procent duurder jammer genoeg, van de aardappels tot het openbaar vervoer toe onder ander. om nu een duur kantoorpand er bij te halen vind ik ook een beetje overdreven (dat pand stond er toch al?) is allang afbetaald denk ik. 

5 januari 2019 | 11:12

marcel

schandalig dit! ik vraag me af of jouw baas of directeur uberhaupt wel eens in een bus of metro zit?? jullie moeten je echt de haren uit jullie kop schamen stelletje droeftoeters daar in Amsterdam met je dure kantoorpand… en maar roepen dat iedereen uit de auto moet… dat gaat dus zo niet lukken BAH

9 januari 2019 | 12:37

Renske van Bers

@Marcel, het grootste deel van de verhoging van de tarieven is het gevolg van de algemene BTW-stijging. Daar hebben wij geen invloed op, dit wordt door de regering bepaald. Groet, Renske

16 november 2018 | 00:35

Tim

Top geregeld daar in de tweede kamer… Volgende keer graag even nadenken alvorens je gaat stemmen.

Wil je dit bericht delen?