Afbeelding
donderdag 22 november 2018

Eerste FIETS P-Route-borden gelanceerd in Amsterdam

Renske van Bers

Jaja, en weer kunnen we berichten over een primeur. Nu niet op het gebied van E-bussen, maar op het gebied van de eerste fiets (!) P-Route-borden in Amsterdam. Maarten Bakker vertelt vanuit de Vervoerregio over de achtergrond van de borden.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

22 november 2018 | 22:08

Herman

@Edwin De foto leek even op de De Boelelaan o.i.d. te zijn genomen. Fijn dan dus!

22 november 2018 | 16:54

Robert

Hoe werkt dit? Is het nauwkeurig?

22 november 2018 | 15:07

Edwin

Ik vind het een heel goed initiatief. Maar misschien nog een toevoeging: vaak is er op zich wel plaats op Zuidplein, maar wel een wachttijd van 5-10 minuten, omdat het bonnetjes-proces bij de ingang nou eenmaal langzaam is. Als die wachttijd nou ook op die borden zou staan, zouden nog meer mensen voor een alternatief kiezen.

22 november 2018 | 15:13

Renske van Bers

@Edwin, ik geef het door, maar ik ben bang dat er niet genoeg plek is op de borden om dit te laten zien. Groet, Renske

22 november 2018 | 15:05

Edwin

@Herman

Maar daar staan ze! Ik fiets altijd van Olympiaplein naar Zuid en ik kom deze borden tegen vlak voor ik onder de Parnassuweg door ga.

22 november 2018 | 12:08

Herman

Zeer handig. Zeker ook voor mensen die bijvoorbeeld na 9:00 nog ergens hun fiets kwijt willen. Ik herinner me zoektochten van 10+ minuten om in die Zuidplein-stalling nog een plekje te vinden.

Maar is het niet beter als dit soort borden vooral ook aan de Oud-Zuid-kant van het station geplaatst worden? Daar komt de grootste stroom fietsers vandaan. Kijk maar naar de enorme fietsfiles rondom het Olympiaplein bijvoorbeeld.

22 november 2018 | 11:17

Jan van Verschil

Wat zegt precies ‘1300’ en ‘Vrij’? (Zie foto.) Wanneer verschijnt ‘vrij en wanneer “aantal’.

22 november 2018 | 11:20

Renske van Bers

@Jan, goede opmerking! Nu geven de borden nog met ‘Vrij’ aan dat er plekken beschikbaar zijn, binnenkort wordt echt het aantal vrije plekken getoond. Groet, Renske

Wil je dit bericht delen?