Ook met de avondklok gaat het werk tussen de trein- en metrosporen bij station Amsterdam Zuid gewoon door. Tot en met 4 februari 2021 bereidt de aannemer ’s nachts de verbreding voor van het perron waaraan de treinsporen 3 en 4 liggen.
Het werk dat nu gebeurt, laat weer zien hoe creatief er moet worden omgegaan met de beperkte ruimte om de vernieuwing van station Amsterdam Zuid te realiseren. In de toekomst wordt het perron waaraan de treinsporen 3 en 4 liggen een meter of 3 verbreed. Daartoe moet treinspoor 4 worden verlegd, richting metrospoor 1 (zie kaartje: T4 schuift naar M1). Deze twee sporen komen dus dichter bij elkaar te liggen. Op dezelfde locatie is Zuidasdok ook bezig om twee delen van het dak voor de extra reizigerstunnel – de Brittenpassage – te bouwen. Er gebeurt dus veel tegelijkertijd op dit postzegeltje. Er wordt ’s nachts gewerkt om het trein- en metroverkeer niet te hinderen. Ondanks de avondklok mag dit, omdat het openbaar vervoer is aangemerkt als cruciale sector.