Afbeelding
woensdag 2 juni 2021

Volg de bouw van de fietsenstalling bij CS via de webcam

Hilde Postma

Benieuwd naar de bouw van de fietsenstalling bij Amsterdam Centraal? Kijk live mee via de webcam

Heeft u vragen? Stel ze hier.

16 juli 2021 | 19:35

Jan.M

Het gaat snel nu, nu een flinke oppervlakte te zien waar het bewapeningsstaal vlechtwerk opkomt. Over een niet te lange tijd zal de bouwkraan toch moeten verdwijnen om in de linker bovenhoek ook aan de gang te moeten kunnen.
Dan zal het niet lang meer duren dat het water weer terug kan, dan licht er een prachtige fietsenstalling voor eeuwig onder water. lijkt me onwaarschijnlijk dat de fietsenstalling ooit weer gesloopt zal worden.

11 juni 2021 | 21:46

jacco

Komt de tweede webcam bij de zuidasdok nog terug?

3 juni 2021 | 18:11

Jan.M

Natuurlijk, Anders zou de waterdruk voor een flink probleem kunnen zorgen als er geen bewapening zou zijn. ((verkeerde bezuiniging) ha,ha.
Is zo vervelend als het water opeens de stalling inloopt dan ben je niet blij als je fiets uit de ondergelopen stalling gevist moet worden.

3 juni 2021 | 15:47

anoniem

@Janpunt
Reken maar dat ze nog bewapeningsstaal op de platen plaatsen. Veel te link alleen beton.

3 juni 2021 | 14:15

Jan.M

Het gaat nu snel, De Betonplex platen liggen er al gedeeltelijk in de linkerhoek.
Nog even dan kan de waterkraan open en dan zou als je het niet weet over een tijdje je niet kunnen bedenken dat onder al dat water een flinke fietsenstalling is, net zoals onder een gedeelte van de Boerenwetering een auto garage is waar nu bootjes overheen varen. Was ook interessant om te volgen daar bij de Boerenwetering. Amsterdam is echt goed bezig.

3 juni 2021 | 09:13

Jan.M

Bij de vloer die nu denk ik klaar is, is eerst een netwerk van bewapeningsstaal aangebracht, dat is daar waar ze nu bezig zijn links niet te zien, jammer dat er via de webcamera niet scherper is in te zoomen.

3 juni 2021 | 07:53

marcel

@jan.m
die bruine platen links op het beeld zijn volgens mij betonplex platen, dat wordt zo ongeveer de bodem van het water wat straks als de kelder klaar is weer terugkomt op die plek!

2 juni 2021 | 15:39

Jan.M

Wel jammer dat de details zo moeilijk te zien zijn, waar zijn ze in de linker hoek nu mee bezig, die bruine vakken zijn dat houten balken? Erg overdreven dat de webcamera niet scherper mag inzoomen, zeker weer die overdreven privacy regels, Er valt toch niets te verbergen daar in die bouwkuip?
Het is heus niet interessant om te zien hoe de bouwvakkers eruit zien hoor!
De webcam van de Dam geeft scherpere beelden. Hoelang duurt het nog dat het water weer terug komt?

Wil je dit bericht delen?