Het is koud! De warme dagen van de uitzonderlijk warme herfst zijn over en de gure novemberwind waait soms door de straten. Vandaar dat het een goed moment is voor de landelijke campagne ‘CV uit OV in’. Deze campagne is ontwikkeld door Connexxion, maar alle openbaar vervoerbedrijven in de vervoerregio scharen zich achter de boodschap. Ook de Vervoerregio Amsterdam draagt bij aan de campagne. Want, wie naar kantoor gaat in plaats van thuiswerkt bespaart tot wel 4,5 kuub gas per werkdag! En wat is een fijne, snelle en betrouwbare manier om naar kantoor te komen? Juist! Pak het OV.
Meer naar kantoor
De campagne, die inzet op het besparen van energie door naar kantoor te gaan, is gericht op de reiziger die al één of twee dagen naar kantoor gaat, maar die eventueel nog vaker zou kunnen gaan. Rick de Vries, bedenker van de campagne en marketeer bij Connexxion: ‘Met deze campagne willen we werknemers verleiden om weer het OV te nemen naar kantoor. De campagne laat je nadenken over de vraag: hoe kostbaar is thuiswerken? Op kantoor staat de verwarming aan, ongeacht of er vier, tien of dertig mensen rondlopen. Dus op kantoor werken jaagt je werkgever niet op extra kosten, maar thuiswerken kan – met de huidige energieprijzen – nog best impact hebben op de portemonnee.’
Warm onderweg
Zoals de slogan duidelijk maakt worden reizigers verleid om met het OV naar kantoor te gaan. Want ook in het OV is het lekker warm. Rick: ‘Onze bussen worden tijdens de koude dagen verwarmd, zodat ondanks het openen en sluiten van de deuren er een aangename temperatuur in het voertuig is.’ Nieuwe bussen zijn ook steeds beter geïsoleerd waardoor de warmte in het voertuig beter behouden blijft. Zo hoeft geen enkele reiziger het (te) koud of warm te hebben. Ook vormt temperatuur één van de onderdelen waarop de dienstverlening in de regio gemonitord wordt. Al met al zit de reiziger er dus warmpjes bij.