Afbeelding
woensdag 13 mei 2020

Bouwkuip ondergrondse fietsenstalling bij Stationsplein klaar

Hilde Postma

De bewoners in de omgeving van Amsterdam Centraal hebben geen last meer van getril van damwanden die de grond in gaan. Precies 1 jaar na de eerste plank, ging kort geleden de laatste de grond in voor de fietsenstalling die onder het water van het Open Havenfront komt. Daarmee is de bouwkuip voor de fietsenstalling klaar.

Hier zie je een jaar bouwtijd terug in twee en een halve minuut:

 

De stalling krijgt 7000 plekken en een directe trap naar de metro.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

1 oktober 2020 | 17:52

Frits Broné

Frits
Kijk regelmatig naar de webcam en zou wel willen weten met wek proces ze nu bezig zijn bv vanaf de bootjes, zijn het alleen metingen of gebeurd er nog meer.
Het zou ook aardig zijn als de vragen beantwoord worden!
M.vr.gr. Frits Broné

1 oktober 2020 | 18:08

Hilde Postma

Beste Frits,

Daar plaatsen we morgen een verhaal over!

Groet Hilde

8 september 2020 | 22:32

johan siemons

geachte NZL-er ,

dank voor uw bemoedigende woorden . dat scheelt toch iets . en wellicht kan ik één van de “voormalige” e-adressen nog eens gebruiken om daarmee wat geroeptoeter door te seinen .

8 september 2020 | 14:43

Oud NZL'er

Beste Johan en Jan,

Sinds de vervoersregio de website beheerd is het idd slechter geworden qua communicatie. De heer veerman zijn advies laten ze idd links liggen, maar ik denk niet dat het advies ook voor de vervoersregio bedoeld was, meer voor grote projecten waar veel gemeenschapsgeld inzit. Maar desondanks zouden ze wel eens kunnen reageren en vragen beantwoorden.

Dit laatste kan ik vanuit mijn werk in de civiele bouwwereld ook, maar gezien ik aan het project gebonden ben mag ik dat niet, alle communicatie moet via OG
Als u meer info wilt kunt u misschien een mail schrijven aan het project entree en daar uw vraag stellen.

Met vriendelijke groet
Ex bouwer Noordzuidlijn

8 september 2020 | 09:35

johan siemons

en jan , zo blijven wij ons maar dingen afvragen . en die worden , oh schande , niet beantwoord . het is echt droevig gesteld met de voorlichters ! men slubbert liever aan de kofffie (?) . nogmaals : de door de heer veerman als noodzakelijk aangegeven voorlichting ligt op zijn gat !

8 september 2020 | 08:48

Jan.Meeuwenberg

De ankers zitten in de grond, je zou zeggen nu nog alleen het onderwater beton erover heen, maar nee men is nog druk met andere dingen wat jammer genoeg niet goed te zien is.zou graag met de webcamera inzoomen maar dat gaat jammer genoeg niet. Wat mis ik de tijd van de bouw van de N/Z-lijn toen werd elke vraag nog beantwoord. Ik vraag me af waar die rollen die gisteren op de Ponton zijn gelegd voor dienen?

7 september 2020 | 22:31

johan siemons

dag jan ,

ja , ik heb ( ook ) al tijden geleden om toelichting/uitleg gevraagd naar wat men nou voor het CS in het water aan het doen is . men blijft oostindisch doof en reageert niet !

7 september 2020 | 20:24

Jan

Met wat voor werkzaamheden zijn ze bezig vanaf de bootjes, jammer dat er zo weinig over verteld word.De ankers zitten erin, er zal wel gouw onderwater beton gestort worden denk ik, maar ik vraag me dus af waar ze op de bootjes mee bezig zijn, het was moeilijk te zien dat er volgens mij een soort rollen op een bootje werd geladen.Jammer dat de webcamera niet mag en kan inzoomen.

19 mei 2020 | 15:16

Jan

Jammer dat er via de webcamera geen scherpe beelden te zien zijn van het boren van de palen onder water bij het Stationseiland, dat zou ik wel eens van dichterbij willen zien, het is niet te zien hoe dik die buizen (of hoe het ook mogen heten ) zijn die het water ingaan. Daar word nog grout ingepompt?

16 mei 2020 | 07:40

Remko

Ik zou graag veel meer lezen over welke stappen verder nog worden genomen voor afronding, met zoveel mogelijk technische details per stap, uitleg over de gebruikte technieken, uitdagingen, oplossingen, welke keuzes afvielen en waarom, etc.

15 mei 2020 | 19:21

Jan.Meeuwenberg

Waar zijn ze nu mee bezig op het water met de twee pontons?

14 mei 2020 | 13:58

anoniem

Ja natuurlijk, want zo’n stuk metrotunnel aanleggen doe je gewoon ff erbij…

Verder complimenten hoe snel en netjes de bouw is verlopen.

13 mei 2020 | 22:46

anoniem

Zo jammer, dat ze niet gelijk een stuk tunnel voor de metro aanleggen richting ringlijn (Isolatorweg – metro 51).

Wil je dit bericht delen?