Afbeelding
maandag 5 oktober 2020

Betonstort ondergrondse fietsenstalling CS duurt midweek

Hilde Postma

De betonnen vloer voor de ondergrondse fietsenstalling wordt gestort vanaf 12 oktober gestort. Dat gebeurt in vijf dagen en vier nachten: De stort begint maandagochtend en duurt uiterlijk tot en met vrijdagmiddag 16 oktober 2020. Als alles goed gaat, kan het eerder klaar zijn.

Wat gaat er gebeuren

In totaal wordt 6.200 kuub beton in het water gestort. Tien vrachtwagens per uur voeren het beton aan naar het werkterrein aan de westkant van de Prins Hendrikkade. Die betonmixers lossen het beton op het werkterrein en vanaf daar wordt het onderwaterbeton in de bouwkuip gepompt. Het storten gaat achter elkaar – dag én nacht – door. Zo kan er een sterke, egale betonvloer worden gemaakt. De duikers begeleiden de onderwaterstort.

24/7 flinke geluidshinder

Deze werkzaamheden geven dag én nacht veel geluidshinder in het stationsgebied. Het normale omgevingsgeluid is overdag zo’n 60dB. Aan de westkant van de Prins Hendrikkade en op het Stationsplein komt – ook ’s nachts – de geluidshinder daar ruim bovenuit.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

31 oktober 2020 | 12:59

Remko

Waarom die lelijke rondvaartboten laten terugkomen? ​Ik stel voor er een zwembad van te maken met aan de randen gelegenheid tot (naakt)recreatie 🙂

31 oktober 2020 | 08:03

johan siemons

dat heb je vlot gezien jan .er wordt – van bovenaf- water in het lage niveau van het “meertje” gepompt vanuit de constructie van de te bouwen fietsenstalling . hoef je ook niet meer , nèt als ik , je af te vragen waar er nou al die tijd aan werd gewerkt ( aan wát ) in dat “meertje” !

30 oktober 2020 | 21:39

Jan.Meeuwenberg

Klopt het dat het water nu wordt weggepompt?

29 oktober 2020 | 16:23

johan siemons

remko ,

bedankt voor het geslaagde zoekwerk . daar hebben “wij” wat aan !
( hilde kan ook niets alles weten en publiceren )

29 oktober 2020 | 10:12

Remko

Helaas weinig uitleg over de bouw. Hier vond ik meer informatie https://iv-groep.nl/nl/over-iv/blog/2020/vernieuwing-entree-amsterdam-is-puzzelen-op-m2
Hopelijk komen er meer details hier en ook regelmatig updates over wat er wordt gedaan, uitleg over technische oplossingen, etc.

14 oktober 2020 | 17:58

jan

Hoe kunnen de duikers zien of de vloer egaal gestort wordt onder water dat het een geheel wordt, werken ze daar nog aan mee en hoe?

12 oktober 2020 | 18:53

anoniem

Diverse berichten die ik hier eerder plaatste zijn verwijderd

12 oktober 2020 | 09:26

Remko

Ik zou graag veel meer details lezen over de bouw, technieken, welke keuzes zijn gemaakt en waarom, etc. etc.

8 oktober 2020 | 13:07

Remko

Ik zou graag veel meer details lezen over hoe de bouw precies plaatsvindt, welke technieken worden gebruikt, welke stappen, welke uitdagingen en oplossingen daarvoor, etc., etc., etc. De site is zo oppervlakkig geworden. Dat kan veel beter.

7 oktober 2020 | 11:40

Peter

Wat is de oppervlakte van de vloer?

7 oktober 2020 | 10:05

hans laan

hoe wordt de n201 gekruist enwaneer

6 oktober 2020 | 18:21

Sietze

Is er al eerder bekisting gemaakt waar het beton op uitgestort wordt, of op een zandlaag? Ik neem aan dat er ook betonijzer ligt. Zijn de wanden al gestort?

6 oktober 2020 | 00:27

jan

Hoe kan men onderwater het beton egaliseren, gebeurt dat op de tast? er zal weinig te zien zijn onderwater.