Afbeelding
maandag 22 oktober 2018

Renovatie Oostlijn: nog anderhalve maand te gaan

Renske van Bers

Net als ‘vroeger’ gaan we nog steeds langs bij het project renovatie Oostlijn, een project dat deels gefinancierd wordt door de Vervoerregio. Vandaag een update wat er de komende anderhalve maand nog moet gebeuren om alle toegangen weer open te stellen.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

27 november 2018 | 19:32

Niels

Komt er nog een Metrobordenbingo ? 🙂 Groetjes!

29 november 2018 | 13:26

Renske van Bers

@Niels, zeker! houd de website volgende week in de gaten! Groet, Renske

25 oktober 2018 | 10:04

Susanne, Metro en Tram

@Ed
Het klopt dat dit deel van het plafond nog niet klaar is. Hier zitten dermate veel cruciale kabels in het plafond die nodig zijn voor het veilig laten rijden van de metro. Alle oude kabels zijn hier wel alvast gesaneerd en het plan om de kabels te verleggen, zodat dit geen verstoring voor de metro veroorzaakt, ligt klaar. We maken nu eerst andere werkzaamheden af en dit wordt na de oplevering van het renovatieproject meegenomen in de restpuntenlijst.

23 oktober 2018 | 23:58

Susanne, Metro en Tram

@Tv

Ik zet het onderwerp “kunst” op het lijstje voor een artikel.

23 oktober 2018 | 23:57

Susanne, Metro en Tram

@n-evo

Uitstel wel, maar er komt vast een oplossing.

23 oktober 2018 | 23:45

Tv

@susanne, en de kunst in de stations? Is daar een update over?

23 oktober 2018 | 18:01

n-evo

@Susanne, Metro en Tram Oei. Slechte zaak. Komt van uitstel afstel?

23 oktober 2018 | 16:30

j.siemons

@Susanne, Metro en Tram   /  dank voor beantwoording . a propos ; ben benieuwd of ik u nog herken van het vorige team ! 🙂 

23 oktober 2018 | 16:11

Susanne, Metro en Tram

@j.siemons

Zal vragen of mijn foto weer terug komt. Heeft denk ik te maken met de overgang naar de Vervoerregio. 

23 oktober 2018 | 16:08

Susanne, Metro en Tram

@n-evo

Op dit moment geen nieuwe ontwikkelingen. Zodra er wat over te vertellen is, laten we het uiteraard weten 🙂

23 oktober 2018 | 11:48

j.siemons

sorry , sorry . heb ik – weer – niet goed gelezen 🙂

23 oktober 2018 | 11:13

n-evo

@Susanne, Metro en Tram Ondanks het artikel van 3 maanden geleden zou het jullie sieren om het probleem van de plafonds minimaal nog even te benoemen in dit artikel. Eventueel met extra informatie: we verwachten dit…, we verwachten dat…, we zijn er mee bezig…, mogelijk dat…, iets. 🙂

23 oktober 2018 | 10:05

Harm

Ik vraag me af hoe het eigenlijk zit met het nieuwe beveiligingssysteem. Dat is nu wel in gebruikt bij de NZ-lijn, en was begonnen bij de ring-lijn. Maar hoe ver is dit nu? Wat is de planning? Misschien aardig hier weer eens een update over te maken in een artikeltje?

23 oktober 2018 | 14:52

Renske van Bers

@Harm, ik zet ‘m op de lijst, maar het kan nog wel even duren. Groet, Renske

23 oktober 2018 | 09:30

j.siemons

@Susanne, Metro en Tram / ik mis uw facie . bij aanwezigheid daarvan dan weet de lezer dat wij echt met een voorlichter(ster) te maken hebben . dit ontbreken is lichtelijk verwarrend .

23 oktober 2018 | 09:26

j.siemons

@Metrofan. / nee , nee. er is door de heer vaillant keurig geantwoord dat door de nieuwe structuur – waar de voorlichtingspoot een afgeleide van is – de keus voor een nieuwe fotograaf onderwerp van keuze wordt . het contract met “gé” liep/loopt af . dat was eerder hier te lezen .

23 oktober 2018 | 11:36

Duco

@j.siemons
Dit met uitzondering van de Oostlijn en Amstelveenlijn. 🙂 Het volgende stond ook in mijn antwoord:

Gé blijft ook foto’s maken voor onder andere de Oostlijn en Amstelveenlijn, tegelijkertijd hebben we op dit moment bij de Vervoerregio geen vaste fotograaf voor alle andere onderwerpen.

23 oktober 2018 | 05:56

Remko

Ik denk dat “nog anderhalve maand te gaan” misleidend is, aangezien de plafonds nog niet af zijn en het er naar uitziet dat dit nog even duurt. En kunst op de wanden in drie stations nog aangepakt moet worden. Pas als dat af is kan gesproken worden van gereed. Overigens lijkt mij dat dit snel kan gebeuren. Plafonds schilderen in uniforme kleur, dus geen gedoe met dure verlaagde plafonds die signalen hinderen. En kunst hoeft ook niet zo moeilijk over te worden gedaan; gewoon schoonmaken en schilderen. Dus misschien toch proberen plafonds en wanden in anderhalve maand af te hebben? 

Overigens moeten de lelijke onderbrekingen in sommige stationsnamen ook verwijderd worden. 

23 oktober 2018 | 00:21

Oostlijn

En de wanden van de ondergrondse stations? Deze zijn namelijk niet gerenoveerd, zoals de letters bij Wibautstraat en Waterlooplein. Dit had best een nieuw likje verf mogen krijgen. Net als de kunst bij Nieuwmarkt.. 

23 oktober 2018 | 00:01

Susanne, Metro en Tram

@Ed

Ik vraag dit voor u na bij mijn collega’s wat hier nog moet gebeuren. Kom er op terug. 

22 oktober 2018 | 23:57

Susanne, Metro en Tram

@A van der Zee

Leuk om te lezen, bedankt. Ik geef de complimenten door aan de (ver)bouwers. 

22 oktober 2018 | 23:54

Susanne, Metro en Tram

@n-evo

Nee de plafonds worden nu niet meer meegenomen. Na de renovatie wordt gekeken naar een passende oplossing. Zie ook het artikel hierover dat begin augustus is geplaatst: http://noordzuidlijn.wijnemenjemee.nl/nieuws/renovatie-oostlijn-nog-steeds-signaalstoringen-bij-proefplafonds/

22 oktober 2018 | 23:42

Susanne, Metro en Tram

@CJ

De bebording op Waterlooplein wordt binnenkort vervangen. 

22 oktober 2018 | 22:23

Ed

Hoe zit het met het plafond in de verdeelhal tussen de ingang Nieuwmarkt en Koningsstraat? Sommige stukken lijken af en opgeschoond, maar een heel groot stuk is nog een grote wirwar van leidingen, kabels etc. Er lijkt daar ook weinig schot in te zitten. Is dat af of gebeurt daar nog iets mee? 

22 oktober 2018 | 22:03

A van der Zee

Ik vind het een geslaagde renovatie. Heel knap gedaan. Ik was nooit zo kapot van de brutalistische architectuur. Maar nu, met toevoeging van nieuwe, eigentijdse elementen en het goed schoongemaakte beton, vind ik het zelfs erg mooi! Ik hoop wel dat er nog een oplossing zal worden gevonden voor de plafonds boven de perrons. Dat zou het wel ‘af maken’. Nu vind ik dat wel wat kaal. Maar dat is misschien een kwestie van smaak. Ik heb laatst wat foto’s gemaakt van Weesperplein en als ik die terug kijk, denk ik “prachtig! Wat hebben ze dat goed voor elkaar gekregen!”

Gefeliciteerd met deze renovatie!

22 oktober 2018 | 21:10

CJ

Ik lees niets over metrostation Waterlooplein. Daar hangt nog de oude bebording op het perron. Wordt deze niet meer vervangen door borden met de nieuwe lay-out?

22 oktober 2018 | 20:05

Metrofan.

@j.siemons: Is Ge’ dan weggeweest? misschien heeft hij een welverdiende vakantie gehad.

22 oktober 2018 | 15:03

j.siemons

wat zie ik ?  gé weer even in (foto)beeld ?  welkom terug ? 

22 oktober 2018 | 13:14

n-evo

“Renovatie Oostlijn: nog anderhalve maand te gaan”

Zijn de plafonds boven de perrons ondergronds dan ook af? Want dat is nog een zooitje overal.

Wil je dit bericht delen?