Afbeelding
woensdag 1 augustus 2018

Filmpjes: Over station Zuid, reizigersinformatie en buspassagiers

Duco Vaillant

In samenwerking met GVB, de Vervoerregio en Metro en Tram maakt AT5 de filmreeks ‘Op de rit’. In deze reeks staan steeds de veranderingen in het Openbaar Vervoer centraal, maar ook de bijzondere verhalen rondom de Noord/Zuidlijn komen aan de orde. Vandaag brengen we graag twee afleveringen onder de aandacht.

In deze zevende aflevering van ‘Op de rit’ leggen we uit waarom het nog even duurt voordat station Zuid op de schop gaat, zien we de gezichten achter de nieuwe omroepstemmen van GVB en lopen we mee met het team van Fikri Cekici die posters met info over het nieuwe lijnennet en de nieuwe dienstregeling ophangt.

Heeft u vragen? Stel ze hier.

2 oktober 2018 | 17:41

Tom

Hoe staat het ervoor met het vervangen van de stem die de stations omroept? Ik vind de huidige stem in de metro’s erg onprettig klinken, met name vanwege het (Haagje? ) accent. Klinkt erg hard en grof.

2 oktober 2018 | 17:53

Aernout

Ik vind de nieuwe stem in de metro juist erg prettig. De L in “uitstappen llllllinkerzijde” is erg nat maar dat klinkt ook wel weer schattig. Maar smaken verschillen natuurlijk.

Wie heeft dit eigenlijk ingesproken?

3 oktober 2018 | 19:30

Tom

Ha, zo zie je maar dat over smaak inderdaad niet te twisten valt! Persoonlijk vind ik de stem van de dame die de arriverende metro’s aankondigt erg prettigoed, net als de stem van Marc Klardie (nu nog te horen in de bussen en trams). Aangezien Walter Bonn een tijdje geleden werd aangekondigd als “de nieuwe stem” vroeg ik me af wanneer dit gaat plaatsvinden. Ik hoop dat zijn wat ongelukkige introductie er niet toe heeft geleid dat zijn stem nu helemaal van de baan is? @Duco Vaillant, weet u hier meer over?

3 oktober 2018 | 21:39

n-evo

Ik denk dat GVB na alle klachten weer terug naar de geluidsstudio mocht en alle omroepen opnieuw moest laten inspreken. Met een beetje pech zelfs op zoek kon naar een hele nieuwe stemacteur. Want dat die nieuwe omroepen zo apart klonken had wel met iets meer te maken dan een “montagefout” alleen.

4 oktober 2018 | 17:17

Tom

Dat zou inderdaad kunnen, al vond ik de nieuwe omroeper in het interview met AT5 wel prettig klinken. De huidige “Haagse Harry” in het Amsterdamse GVB (“overstappen op stgeekvuhvoeâh”) vind ik toch een beetje jammer. Niks ten nadele van de beste man, zal vast een prima vent zijn verder, maar wat mij betreft zetten ze de de oude stem weer terug tot het is gelukt met de nieuwe opnamen.

5 oktober 2018 | 00:36

n-evo

@Tom Dat Haags herken ik er niet direct in terug. Op sommige vlakken is ie wel erg plat Amsterdams. O.a. dat uitstappen Llllllinkerseide wat hierboven ook al wordt genoemd. Ik moest ff aan ‘m wennen, maar vind ‘m nu wel lekker vlot overkomen op zich.
Die nieuwe kerel waar nogal wat ophef over is ontstaan en er weer van af is gehaald maakte er tijdens het AT5-item al een heel showtje van. In de praktijk was het net Sinterklaas die uit het Grote Haltes & Stations Boek voorlas. Niet te doen.

https://www.youtube.com/watch?v=BBpOMgBTD48

8 oktober 2018 | 13:12

Duco

@Tom
Ik zal het navragen bij GVB.

15 oktober 2018 | 14:42

Tom

@Duck Vaillant Dank, ik ben benieuwd!

14 november 2018 | 07:49

Tom

@Duco Vaillant Had je nog kans gezien dit na te gaan?

Wil je dit bericht delen?