Afbeelding
dinsdag 21 augustus 2018

Filmpje: Over klantenservice GVB, metrobestuurders en ondernemers

Duco Vaillant

In samenwerking met GVB, Metro en Tram en de Vervoerregio Amsterdam maakt AT5 de filmreeks ‘Op de rit’. In deze reeks staan steeds de veranderingen in het Openbaar Vervoer centraal, maar ook de bijzondere verhalen rondom de Noord/Zuidlijn komen aan de orde. In deze negende aflevering nemen we een kijkje bij de klantenservice van GVB. Ook gaan we langs bij ondernemers langs de lijn; zijn zij blij nu de Noord/Zuidlijn rijdt? En wat vinden de metrobestuurders ervan?

Heeft u vragen? Stel ze hier.

23 augustus 2018 | 14:44

Han Schomakers

Leuk item!Nog een paar maanden en iedereen heeft zijn weg gevonden. Zoals altijd…

24 augustus 2018 | 14:30

PatrickCAL

@Han: helemaal waar, voor je het weet is iedereen gewend en weten we niet meer beter … maar ja, verandering hè, sommige mensen zullen het best lastig vinden.

25 augustus 2018 | 11:25

Han Schomakers

@ PatrickCAL: Natuurlijk is het even wennen, maar ik vind het nieuwe lijnnet veel logischer en slimmer. Ik zag trouwens afgelopen week dat er op een aantal plaatsen in de stad hard gewerkt wordt aan het verplaatsen van tramhalten, zoals op het Frederiksplein. Diverse halten worden verplaatst naar een plek ná de stoplichten. In de jaren 70 is dat op veel lijnen al gebeurd, maar helaas niet op alle kruispunten. Dit is veel beter voor de doorstroming van het tramverkeer!

27 augustus 2018 | 09:40

Duco

@Han Schomakers
Dat klopt inderdaad! Er wordt flink geïnvesteerd om de doorstroming van de tram te verbeteren. Uiteraard worden de verkeerslichten ook opnieuw ingesteld, met als het kan ook detectielussen ruim voordat de tram bij het desbetreffende verkeerslicht is. 🙂

Wil je dit bericht delen?