Afbeelding
vrijdag 23 augustus 2019

Raad je plaatje: Juweeltjes uit de Vervoerregio

Renske van Bers

Omdat het ook bij de Vervoerregio reces is, zijn we deze zomer gestart met de serie ‘Raad je plaatje: Juweeltjes uit de Vervoerregio’. Collega David Uiterwaal – overdag Programmamanager Investeringsagenda Smart Mobility, privé een verdienstelijk fotograaf – schoot prachtige plaatjes, waarbij het aan jou de vraag is welk juweeltje op de beelden te zien is. We horen het graag in de reacties!

Heeft u vragen? Stel ze hier.

2 september 2019 | 09:32

johan siemons

@Jan.Meeuwenberg.

als ik u een hand geef spatten de ( elektra )-vonken er dan van af ? ?

1 september 2019 | 17:04

Jan.Meeuwenberg.

@johan siemons: IK kom ook hoor.

30 augustus 2019 | 19:32

johan siemons

@Jan.Meeuwenberg.
waarom zie ik uw naam nog niet bij de datum twee november in café oostwest ? in amsterdam . u komt toch ?

30 augustus 2019 | 18:19

Jan.Meeuwenberg.

@Alain:Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag over de frequentie, hoeveel is de frequentie van de spanning op de derde rail van bv de Noord/Zuidlijn?

Maar een ICT’r zal daar minder mee te maken hebben.

Ook ik heb met software te maken gehad om installaties te automatiseren, dus meer dan elektriciteit alleen.

30 augustus 2019 | 16:34

Alain

@Renske van Bers, Vervoerregio Amsterdam
Zeker. Ik steek altijd weer een boel op van Jan.’s interessante, inhoudelijke bijdragen. Om wat voor hem terug te doen, een antwoord op zijn vragen:

IT’er; dat durf ik over mezelf niet te zeggen; 0.

30 augustus 2019 | 16:03

Alain

@johan siemons
Oeh, dat klinkt als een mooi vooruitzicht. Daar proosten we dan op!

30 augustus 2019 | 15:31

johan siemons

@Alain

een handje kan er altijd wel vanaf . ee wellicht ook wel een ” blonde” ?

30 augustus 2019 | 15:10

Jan.Meeuwenberg.

@Alain: ik weet niet of je nog werkzaam ben, maar als er nog mogelijkheden zijn, probeer een Elektromonteur te worden wat ik ook geweest ben zoals je weet,(een mooi vak) dan spreekt de techniek van het OV nog meer aan, zoals het oplossen van storingen. Ik heb me vaak afgevraagd wat zal die Alain: eigenlijk zijn brood mee verdienen? (is hij echt een wijs man?) Alain even een testvraagje wat voor een frequentie heeft de spanning waar de Noord/Zuid op rijd? Als je het juiste antwoord heb dan weet je er toch nog iets vanaf.

30 augustus 2019 | 15:26

Renske van Bers

@Jan, wat leuk dat je zo meedenkt met Alain. Ik weet zeker dat hij dat heel erg zal waarderen 🙂 Groet, Renske

30 augustus 2019 | 13:24

Karel de Jong

@Renske van Bers, Vervoerregio Amsterdam Haha dank ?

30 augustus 2019 | 12:34

Karel de Jong

Pesten: een steeds groter probleem onder OV-liefhebbers. Onderzoek heeft aangetoond dat 40% van de Nederlandse OV-hobbyisten zich NIET veilig voelt op excursies en open dagen. Heb MOED. Waarschuw de juf als je gepest wordt en STOP pesten vandaag!

30 augustus 2019 | 12:59

Renske van Bers

@Karel, mooi gezegd 🙂 Groet, Renske

30 augustus 2019 | 11:59

Alain

@johan siemons
Krijg ik wel netjes een hand van u?

30 augustus 2019 | 11:53

johan siemons

@Alain
ik niet in het minst

30 augustus 2019 | 11:52

Alain

@johan siemons
Vin, pain en boursin ook. Toen die reclame in de jaren negentig op tv verscheen, werd dat dan ook al snel een zeer grijze plaat op mijn school…

Maar goed, u en ik gaan elkaar 2 november dan eindelijk ontmoeten. Ik ben zeer benieuwd.

30 augustus 2019 | 11:37

johan siemons

@Alain

dedain rijmt op alain

30 augustus 2019 | 06:47

Alain

@Jan.Meeuwenberg.
Ach die meneer Jan., naast oud voorheen elektromonteur en moppentapper ook al veiligheidsexpert. U zit ook vol verrassingen.

29 augustus 2019 | 22:54

Jan.Meeuwenberg.

@Alain:Niet een echt een serieuze opmerking meneer Alain: misschien bedoeld als humor?
ik zou zeggen gaat bij verschillend windsterktes het fietspad eens testen. Men wil de mensen meer op de fiets krijgen, maar dan zullen de fietspaden zo veilig mogelijk moeten zijn., zoals voldoende breedte en windveilig.

29 augustus 2019 | 12:52

Alain

@sander
U spreekt uit ervaring? Hoe heeft u die val(len) en de plons in het ARK overleefd? Of vallen de gevolgen van een val over de reling gewoon reuze mee? In dat geval zou ik zeggen: laat die hoogte vooral voor wat het is.

29 augustus 2019 | 11:59

sander

@Alain
sorry maar ik heb een heel gewone fiets en fiets al 10 jaar over de nesciobrug. bij harde wind fiets ik in het midden van de burg omdat je bij windstoten zo over de reling geblazen wordt. Die is namelijk, en hoe verzin je het voor een fietsbrug!, op de hoogte van je zadel! geen enkele beschermin als je daar tegen aan valt.

29 augustus 2019 | 10:22

Alain

@sander

Misschien toch tijd om uw ‘vélocipède’ in te ruilen voor een gewoon model.

Ik ben hier in het verleden vaak overheen gefiets, rain or shine. Ik heb zelf nooit last gehad van harde wind of lage relingen, en verhalen van fietsers die van hun fiets over de reling het ARK zijn ingeblazen zijn mij ook onbekend.

29 augustus 2019 | 10:16

sander

hele gevaarlijke brug voor fietsers bij harde wind. de relingen zijn veel te laag.

26 augustus 2019 | 19:27

De Nesciobrug

23 augustus 2019 | 15:38

De Nesciobrug tussen Amsterdam Oost en Ijburg

23 augustus 2019 | 12:28

fallgelb

De Nesciobrug (brug nr. 2013).  De brug overspant het Amsterdam-Rijnkanaal en verbindt Amsterdam en Diemen met IJburg via de Diemerzeedijk, een voormalige vuilstortplaats die is opgeknapt tot Diemerpark en nu bij IJburg hoort. De brug ligt vlak naast de Zeeburgerbrug in de A10. De Nesciobrug zorgt voor een snellere fietsverbinding van IJburg naar Diemen, de Amsterdamse wijk Watergraafsmeer en o.a. de Zuidas.

Wil je dit bericht delen?