Afbeelding
donderdag 24 januari 2019

Op zoek naar de oudste fietser van Nederland

Renske van Bers

Ken je iemand die al heel lang doortrapt of fiets je zelf met enige regelmaat? Doortrappen, een initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, is op zoek naar de oudste fietser van Nederland die deze eretitel verdient. Meld jezelf – of iemand anders – nu voor 8 februari 2019 aan! Inschrijven kan via deze link, met vermelding van de geboortedatum.

De oudste Nederlander die kan aantonen dat hij of zij nog met enige regelmaat zelfstandig fietst, gaat op 12 februari met De Gouden Trapper naar huis. Elke fietser die fietst op een, twee of drie wielen, met of zonder accu, mag meedoen.

Foto oudere fietsers

Het programma Doortrappen brengt je verder. En zorgt ervoor dat je langer veilig kunt blijven fietsen.

12 februari

Op 12 februari ontvangt de winnaar in Den Haag uit handen van een bekende Nederlander De Gouden Trapper. Voor de nummers 2 en 3 hebben we De Zilveren en Bronzen Trapper klaar staan. Hopelijk zien we je dan!

Heeft u vragen? Stel ze hier.

28 januari 2019 | 19:54

Jan.Meeuwenberg

@Renske van Bers, Vervoerregio AmsterdamI
Ik zou wel eens beelden en artikel willen zien van de bediencentrale, of hoe dat ook mag heten,waarvandaan een en ander wordt geregeld en bewaakt.

28 januari 2019 | 19:48

Jan.Meeuwenberg

@Alain: Ja die Jan (toevallig een naamgenoot) wist het altijd wel interessant te houden wat de onderwerpen betrof,geen gaap,gaap berichtjes, hij kwam vaak met interessante vragen of ideeën, als opening voor nieuwe discussies, geen aandachttrekkende Engelse zinnen. altijd to the point ( ook Engels maar functioneel) Wat ik nog steeds prachtig vind is dat de berichten van vele trouwe volgers in het Stadsarchief terecht zijn gekomen, ook mijn naam zal daar terug te vinden zijn, een leuk idee.
Ik zal in herhaling vervallen als ik zeg dat zo’n prachtproject als de N/Z-lijn niet zo gouw meer aangelegd zal worden, geen technische hoogstandjes als onder het Centrale Station, onder het IJ door en veel meer. Als er een O/W-lijn gemaakt zal worden zal dat denk ik minder spectaculair zijn (ook al zou er geboord worden). Wij zijn toch maar bofkonten dat we de bouw van de N/Z-lijn hebben kunnen meemaken.(maar dat heb ik al eerder geschreven).

26 januari 2019 | 11:31

j.siemons

@Alain../.. hear , hear ! ja, ja . zo’n correctie lees ik graag . ik stelde het dan anders door het (fiets) de “pretpark-ideologie te noemen . op naar doelgerichtheid en spaarzaam vermaak op deze site .

26 januari 2019 | 09:32

Alain

@Renske van Bers, Vervoerregio Amsterdam
Het hoeft ook niet dagelijks – ik snap dat het bij het ontbreken van een Groot Project een beetje sprokkelen is naar dagelijkse bladvulling. Maar hopelijk dat mijn punten het vizier weer wat meer op OV richten.

Ik zal in de tussentijd mijn best doen me te onthouden van bijtende satire (maar ik kan niks beloven).

26 januari 2019 | 09:02

Alain

@Renske van Bers, Vervoerregio Amsterdam
Nou, een artikel over het effect van de NZL op de reizigersstromen lijkt mij na een half jaar wel aan de orde. Ook hoe het nou staat met de Airportsprinter, de plannen voor een tweede tramlijn naar IJburg, welke tramplannen er nog meer zijn, en natuurlijk een artikel dat aanhaakt op de recente berichtgeving over metroverlengingen liggen voor de hand.

Genoeg inspiratie zo? Kan dat geleuter over bejaajde fietsers bij de ANWB geparkeerd worden, waar het eigenlijk hoort (al lijkt laatstgenoemde dat ook niet meer te weten…) 🙂

26 januari 2019 | 09:20

Renske van Bers

@Alain, uiteraard hebben wij deze onderwerpen ook in het vizier, maar kunnen we hier niet altijd over schrijven omdat er bijvoorbeeld nog besluitvorming of overleg moet plaatsvinden. Ook is er niet altijd iets nieuws te melden na het laatst gepubliceerde artikel, bijvoorbeeld over de airportsprinter. Groet en fijn weekend, Renske

25 januari 2019 | 10:36

j.siemons

@Alain…/….en zo zie je maar . als ik al die reacties van die “wijze” mannen inschaal blijkt de chinese onbenulligheid toch aardig gekarakteriseerd !

25 januari 2019 | 08:57

Alain

@trolly
Ik vrees toch dat de oudste fietser eerder de grond in gaat…

25 januari 2019 | 18:36

Renske van Bers

@volgers, als jullie nou een paar interessante technische vragen stellen, kunnen wij op zoek naar het antwoord en kunnen jullie de content ook nog een beetje sturen 🙂 Groet en fijn weekend, Renske

25 januari 2019 | 08:53

trolly

@Alain: Ach, de naam van Jan. was mij ook in gedachten gekomen. Heel mooi dat we dit allemaal mee mogen maken met die fietser enzo, maar de spa mag wel weer de grond in.

25 januari 2019 | 08:43

Alain

@johan siemons en trolly:
Je zult het me niet snel horen zeggen, maar ik moet Jan. hier toch een beetje gelijk in geven. Het was beter toen de boren nog draaiden.

Laten we hopen dat Rutte snel tot inkeer komt en de Quote-500 eens even lekker stevig uitknijpt in het belang van de publieke zaak.

25 januari 2019 | 07:15

trolly

@Alain: Blij om te horen dat ik niet de enige ben die meer interesse heeft voor belangwekkende berichten zoals bijvoorbeeld de ondergondse bezorging van zelfgebakken appeltaart door een jonge blom.

24 januari 2019 | 22:42

johan siemons

@Alain…/…ja , zoals een oud chinees gezegde zegt : onbenulligheid kent geen tijd . in het kader van de tijdgeest / amsterdam als pretstad , valt zo’n contest ( fiets ) binnen de marges . bij de vorige website “wij nemenjemee” zou dit niet hebben plaatsgevonden . heb het tenminste nog niet mogen waarnemen .

24 januari 2019 | 18:35

Alain

Wie had dat gedacht: van dagelijkse updates over het grootste bouwproject in de stad, naar een zoektocht naar de oudste nog fietsende Nederlander.

24 januari 2019 | 15:57

johan siemons

@trolly…/ misschien moet het zoeken naar een vrouwelijke fietser/fietster gestart worden . vrouwen worden toch ouder ?

24 januari 2019 | 15:41

trolly

@Sibbel: Misschien later, als je groot bent…

24 januari 2019 | 14:19

Sibbel

Ik ben pas 84 dus kom hopelijk niet in aanmerking.

Wil je dit bericht delen?