Afbeelding
maandag 2 september 2019

Filmpje: Kleine update keerlus

Renske van Bers

In oktober moet ie klaar zijn: de calamiteitenkeerlus van lijn 26 achter Centraal Station. AT5 maakte een een filmpje dat wij graag doorplaatsen om een beeld te krijgen van de lus en hoever deze nu is. Kijk je mee?

Voor de bewoners en bezoekers van IJburg

De lus waaraan nu gebouwd wordt, is een lus die alleen gebruikt zal worden in het geval van calamiteiten, evenementen of bij werkzaamheden waardoor tram 26 niet vanaf de centrumzijde van Centraal Station kan vertrekken. Denk bijvoorbeeld aan de Dam tot Dam-loop, de Sinterklaasintocht of een grote demonstratie. Zonder deze keerlus is er namelijk helemaal geen OV vanaf het centrum voor de bewoners en bezoekers van IJburg en om deze reden leggen we nu dus specifiek voor de 26 deze keerlus aan.

Planning

Omdat project De Entree op het Stationsplein bezig is met een grote herinrichting en er eind oktober grote werkzaamheden op stapel staan, moet de keerlus half oktober klaar zijn. Dan kan de 26 dan in ieder geval gewoon rijden zonder last te hebben van dit werk. Voordat het klaar is, moet er begin oktober alleen nog wel getest worden. Uiteraard zijn we dan van de partij en brengen we verslag uit!

Heeft u vragen? Stel ze hier.

20 september 2019 | 18:22

johan siemons

@Han Schomakers

ik heb kortelings in de gedrukte media gelezen dat er 10 miljoen smartphones in omloop zijn . er zijn ook mensen die er twee hebben . daarnaast hebben wij kinderen tot een bepaalde leeftijd in de telling mee te nemen . en de senioren natuurlijk . ik kom dan nog niet aan uw aan uw penetratiegraad .

20 september 2019 | 15:10

Han Schomakers

@johan siemons: 93% van alle Nederlanders heeft inmiddels een smart phone!

20 september 2019 | 11:21

n-evo

@Renske De website filtert het plusteken weg bij het plaatsen van een reactie. Waren jullie hier al van op de hoogte?

20 september 2019 | 11:11

n-evo

Dat gaat helaas weer niet goed. ?

20 september 2019 | 11:10

n-evo

En mocht het toch nog als handig worden ervaren, een visuele weergave van de route. Ik zie dat ‘ie in m’n originele post niet is meegekomen, dus nog een poging. Indien nodig kan deze ook doorgestuurd worden naar een smartphone of tablet. Google geeft loopbruggen inderdaad wel heel erg iel weer. Dat is in Apple Maps een stuk duidelijker. ?

https://www.google.nl/maps/dir/52.3776862,4.9005645/Openbare Bibliotheek Amsterdam, Oosterdokskade, Amsterdam/@52.3767421,4.9021077,17z/data=!3m1!4b1!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x47c609d7c00d474f:0x6b97f693e6ecb494!2m2!1d4.9082087!2d52.3756983!3e2

19 september 2019 | 23:42

johan siemons

@n-evo

ik probeer mij in te leven in iemand in een rolstoel . die persoon heeft wellicht een klassieke telefoon . dus geen smartphone . 15 á 20 procent der nederlanders heeft geen smartphone . en hoe dat met rolstoelers is gesteld weet ik niet . ziet u iemand in zo’n stoel een laptop op schoot hebben in de metro-verdeelhal van het cs ?

19 september 2019 | 21:42

n-evo

@johan siemons Vandaar de suggestie om het even met een navigatie-app/website te proberen. Dat is waarschijnlijk ook voor die persoon een stuk duidelijker dan een tekstuele beschrijving hier. Daarnaast: geef een iemand een vis vs. geef een iemand een hengel.

19 september 2019 | 19:36

johan siemons

@n-evo

daar gaat mijn reactie toch niet om . het gaat om hoe men de vraagsteller adequaat kan helpen . als iemand een vraag op Die manier stelt dan denk ik ook ; “kijk even op google maps” . maar zo zit niet iedereen in elkaar !

19 september 2019 | 18:31

n-evo

@johan siemons Mwah, als je deze website kan vinden heb je vast ook wel eens gehoord van Google Maps.

19 september 2019 | 18:13

johan siemons

@n-evo

ik kan niet zien ( aan uw manier van reageren ) of u op die “hein” doelt . zo ja , dan hanteerde ik de jip&janneke aanpak ter verduidelijking . niet iedereen is begiftigd met g-maps etc . vandaar . als de reactie hier Niet op slaat dan vraag ik mij waar dan wèl op .

19 september 2019 | 09:13

n-evo

Het lijkt mij dat Apple/Google Maps antwoord op deze vraag kan geven?

19 september 2019 | 09:00

johan siemons

@Hein

naar mijn beste weten is er toch een lift vanuit de centrale metro-verdeelhal ( met de drie uitgangen ) naar het cs-plein ? naast het “koffiehuis” aan het water ?

18 september 2019 | 14:06

Hein

Hoe kom ik heden 18 sept.  met mijn scootmobiel  vanaf de lift uit metro op voorplein cs zsm bij de Oba op de Oosterdokskade?

20 september 2019 | 08:44

Renske van Bers

@hein, excuus voor mijn late reactie. Niet goed zichtbaar op de kaart is dat er vanaf het Stationsplein een route voorlangs is via een brug – ten westen van hotel Double Tree – naar de Oosterdokskade waar de OBA zich bevindt. U kunt dus het beste via deze route gaan. Groet, Renske

4 september 2019 | 15:29

Remmelt

@Han Schomaker ze moesten wel want het station plein gaat op de schop en kon lijn 26 er niet meer komen. De lijn moest dus ergens keren en dat heeft als positief effect dat er in de toekomst een omleiding optie is.

2 september 2019 | 14:06

Han Schomakers

@ Renske: kijk, dat is vooruitkijken! Nu al anticiperen op stremmingen door aanleg van nieuwe trajecten, of onderhoud van bestaande trajecten. Top!

Wil je dit bericht delen?